Kérdése van? Írjon nekünk - info@bariholmik.hu
Menü

Egyszerűen szabaduljon meg a hát és ízületi fájdalmaktól

Egyszerűen szabaduljon meg a hát és ízületi fájdalmaktól

Ismeri azt a kellemetlen hátfájást, amely hirtelen jön, korlátozza önt tevékenységeiben, és nem könnyű megszabadulni tőle? Ráadásul gyakran többször és váratlanul jelenik meg. Vagy a háta éppen nem fáj, de a térdfájdalom az, ami arra kényszeríti önt, hogy tevékenységeit későbbi időpontra halasztja? És ha úgy dönt, hogy inkább szenved a fájdalomtól, akkor ez kétszeresére növekszik.

Lehet, hogy nem is sejti, de a hátfájás kapcsolódhat a rossz medence helyzethez és az ízületi fájdalmakhoz, például térd vagy akár a könyök is. Például, ha térdfájdalom miatt szenved, és kíméli a fájó lábát, a medence helyzete változhat, ami általában kellemetlen hátfájást okoz. Vagy a nyaki gerincprobléma erős váll vagy könyök fájást okozhat. MUDr. Josef Jodl: "A hátfájás leggyakoribb okai a nyaki és az ágyéki gerinc, medencecsontok, nyak, csípő, térd, váll vagy tenisz könyök ízületi struktúrái." Mivel az ízületek és a gerinc közötti kapcsolat jelentős, ezért összevontuk ezt a két témát.

MUDr. Lachmann szerint: "Fontos, hogy a rendszeres kompenzációs testmozgás napi rutin legyen." Íme néhány gyakorlat a hát és ízületi fájdalmak kezelésére.

Egyszerűen szabaduljon meg a hát és ízületi fájdalmaktól

GYAKORLAT 1: GERINC NYÚJTÁS, HÁTFÁJÁS

Feküdjön hasra, helyezze a kezeit a vállai alá, és a könyök kinyújtásával nyomja fel a test felső felét a fájdalomtűrésnek megfelelő teljes helyzetbe. Fontos, hogy a gyakorlat közben a medence, csípő és a lábak teljesen ellazuljanak, és mindig természetes módon lélegezzen. A maximális felemelkedett helyzetben engedje meg, hogy a hát alsó része meghajoljon. Tartsa ebben a helyzetben egy vagy két másodpercig, majd térjen vissza az eredeti helyzetbe. Minden alkalommal, amikor megismétli ezt a gyakorlatot, próbálja meg kissé magasabbra emelni a felső testét, amíg a karja teljesen ki nem nyújtódik, hogy háta elérje a teljes nyújtási pozíciót.

Ha a hátfájás a gyakorlat közben hirtelen növekszik, vagy távolabb kerül a gerinctől vagy akár az alsó végtagoktól, és ez a fájdalom a gyakorlat után is fennáll, azonnal hagyja abba a testmozgást, és forduljon orvoshoz.

A hát fájdalommal kapcsolatos gyors segítségnyújtás, ha száraz hőt alkalmaz a csípőre. A száraz hő forrásaként a birka gyapjúból készült vesemelegítőt javasoljuk, amely tépőzáras rögzítésének, és rugalmasságának köszönhetően nem akadályozza meg a mozgást és a különböző tevékenységeket.

GYAKORLAT 2: NYAKI GERINC FÁJDALOM ENYHÍTÉS

Üljön egyenesen, helyezze a jobb kezét a fej felett a bal fül fölé, és lassan döntse a fejét jobbra. Óvatosan nyomja a fejét a kézbe 5 másodpercen át. Mélyen lélegezzen be és lélegezzen ki, majd engedje el a fejét és a jobb vállig nyújtsa. Ismételje meg 2-3 alkalommal és ezután cserélje ki a kezeket. A gyakorlat alatt próbálja meg a fejét egyenesen, nem előre vagy hátra hajlításban tartani, ne nyomja túl erősen a kezét, és ne tartsa vissza a levegőt. Ideális, ha ezt a gyakorlatot egyenes pozícióban és nem görgős forgószéken végzi, és ha a gyakorlat során a másik, szabad kezére ül.

A gyakorlat fejlettebb változata, ha szék helyett alátétet használ, ahol a test ellazítása tökéletesebb, és ráadásul használhat például birka gyapjúból készült hengert, amely megelőzi a nyaki gerinc problémákat.

Egyszerűen szabaduljon meg a hát és ízületi fájdalmaktól
Egyszerűen szabaduljon meg a hát és ízületi fájdalmaktól

GYAKORLAT 3: TÉRDFÁJDALOM

Feküdjön hasra, helyezze fejét oldalra, és hajlítsa be térdben ugyanazt a lábát. Fogja meg kezével a lábfejét és próbálja meg a medencéjét kiegyenesíteni, és nyomja az alátétre. A gyakorlat közben próbálja a lábát a kezébe nyomni, és kilégzés során a lábát a fenékhez húzni, majd ezt többször ismételje meg. 

AJÁNLÁSOK ÉS KIEGÉSZÍTŐK

Lehet, hogy nem is tudja, de a térdfájdalom a lúdtalppal is összefügghet. Előző cikkünkben néhány lábgyakorlatot mutattunk be. Ezenkívül kiváló minőségű ortopéd cipőket és kiegészítő ortopéd talpbetéteket ajánlottunk, amelyek támogatják a láb ívének megfelelő tartását.

A hát és az ízületi problémák egyszerű segítője a száraz, meleg borogatás, amelyet a Bariholmik kínálatában birka gyapjú vesemelegítők és elasztikus ortézisek formájában megtalálhat, köztük nem hiányozhat a nyak, váll, térd, könyök, derék vagy csukló ortézis. A birka gyapjúból készült elasztikus zokni ideális a bokákkal kapcsolatos problémákhoz és a rugalmas kompressziós gyapjú térdzokni ajánlott a vádli és visszerekkel kapcsolatos problémák esetén. 

Egyszerűen szabaduljon meg a hát és ízületi fájdalmaktól

Mi a Bariholmik -nál ajánljuk

Kapcsolódás a közösségi hálózatokhoz